Marketingové možnosti reštaurácií

06.06.2023

Žijeme v dobe, keď sú potraviny z celého sveta dostupné kliknutím na tlačidlo. S toľkými možnosťami sa majitelia reštaurácií ocitnú v ohromujúcej konkurencii. Ale so správnym marketingom existuje veľa spôsobov, ako vás konkurencia neohrozí.

Postavte sponzorský stan na oblastných festivaloch.

Festivaly sú miestom, kde sa stretne veľká časť ľudí, zväčša v produktívnom veku, teda ideálna cieľová skupina. Postavte malé stany s jedlom, ktoré predstavia vaše najlepšie jedlá alebo nápoje na miestnych potravinových festivaloch, karnevaloch a dokonca aj na pivných festivaloch.

Spolupracujte s miestnymi kanceláriami cestovného ruchu a informačnými centrami

Informačné centrá existujú, abyaby informovali návštevíkov o konkrétnej oblasti. Vytvárajte brožúry, pohľadnice, tlačené kupóny alebo iné malé, efektívne reklamy, ktoré poskytnete k zverejneniu. Pozrite sa, aké sú vaše možnosti reklamy, čo robí vaša konkurencia, a vytvorte materiály, ktoré vás odlíšia od ostatných.

Propagujte svoju reštauráciu na Facebooku

Neustále vznikajú nové stránky sociálnych médií, ale Facebook stále vládne.

Vytvorte na Facebooku firemnú stránku, ktorá bude zobrazovať najdôležitejšie informácie o vašom podniku. Ak máte stránku, je dôležité, aby ste ju udržiavali čo najaktuálnejšiu a aby ste ju používali ako centrum komunikácie a interakcie so zákazníkmi. Uverejňujte príspevky pravidelne, vždy reagujte na recenzie, vytvorte jasnú a lákavú výzvu na akciu.

Používajte Instagram netradičnými spôsobmi

Okrem predvádzania najlepších položiek, ktoré vaša reštaurácia ponúka, pravidelné uverejňovanie príspevkov na Instagrame môže tiež pomôcť vytvoriť spojenie so zákazníkmi. Organizujte súťaže medzi zamestnancami aj zákazníkmi na podporu uverejňovania fotografií, používania kreatívnych hashtagov, komentovania a zdieľania vašich príspevkov.

Použite sociálne médiá na zlepšenie krížovej propagácie s miestnymi podnikmi.

Pri uverejňovaní príspevkov označte miestne spoločnosti a firmy, o ktoré sa staráte, s ktorými spolupracujete alebo ktoré navštevujete. Keď sú vaše príspevky schválené stránkou firmy, zobrazia sa aj používateľom pripojeným k tejto stránke. Je to symbiotický vzťah pre obe strany.

Zdôraznite úspechy a uznanie zamestnancov.

Použite sociálne médiá ako platformu na zvýraznenie svojich zamestnancov. Nielenže to povedie k zvýšeniu morálky a pomôže zabrániť vyhoreniu zamestnancov, ale je to skvelý spôsob, ako ukázať potenciálnym zákazníkom, že vám záleží na vašich zamestnancoch a že vaše podnikanie je oveľa viac ako podnikanie: je to komunita.

Organizujte participatívne podujatia.

Použite svoje účty na sociálnych sieťach ako nástroje na podporu sociálnej angažovanosti. Zahrňte humor, drobnosti a interaktívne výzvy, ktoré podporia odozvu zákazníkov ( napríklad odfoťte sa s našim jedlom, označte hastagom a vyhrajte obed zdarma,..)

Využite všetko, čo ponúka služba Moja firma na Googli.

Moja firma na Googli umožňuje firmám všetkých typov vytvoriť si bezplatný účet, ktorý propaguje ich firemný profil a aktívne komunikovať so zákazníkmi. Udržiavanie tohto účtu umožňuje, aby sa vaše reštaurácie zobrazovali vo vyhľadávaniach Google, aby vás potenciálni zákazníci ľahšie našli.

Odpovedajte na recenzie.

Odpovedanie na recenzie je skvelým spôsobom, ako zlepšiť spokojnosť zákazníkov a spravovať svoju reputáciu. Odpovede na recenzie, ukazuje to, že si vážite svojich zákazníkov a ich spätnú väzbu. Kvalitné a pozitívne recenzie od zákazníkov môžu zlepšiť viditeľnosť vašej firmy a zvýšiť pravdepodobnosť, že kupujúci navštívi vašu lokalitu."

Používajte offline adresáre reštaurácií.

Toto môže byť najviac "zastaraný" zo všetkých nápadov na marketing reštaurácií na tomto zozname, ale to neznamená, že to nie je efektívne. Najúspešnejšie reštaurácie implementujú marketingové stratégie, ktoré sa zameriavajú na všetky demografické skupiny. Rovnako technicky zdatní ako aj moderní gurmáni, môžu oceniť fyzický adresár.

Ponúkajte stravovacie balíčky.

Zvážte pridanie stravovacích balíčkov do svojho jedálneho lístka, aby ste vyhoveli pracovným obedom a udalostiam. Obedy zo sebou sa dajú ľahko vytvoriť vopred a môžu vašej reštaurácii poskytnúť zvýšené ziskové marže za položky, ktoré sú už v ponuke.

Staňte sa partnerom doručovacích aplikácií.

Ak nemáte vlastné donáškové služby, partnerstvo s aplikáciami na doručovanie potravín môže byť skvelým zdrojom dodatočných príjmov. Majte však na pamäti, že tieto služby sú spojené s poplatkami, preto dôsledne zvážte či ide o finančne zodpovedné rozhodnutie, ktoré sa z dlhodobého hľadiska vyplatí.

Vytvorte vzťahy s miestnymi charitatívnymi organizáciami, aby ste mohli organizovať zbierky.

Ďalšou fantastickou príležitosťou na krížovú propagáciu je partnerstvo s miestnou charitou. Organizujte pravidelné fundraisingové podujatia pre charitu a inzerujte, ako bude organizácia ovplyvnená. Napríklad: Jedlo objednané v čase 10:00-15:00 podporí mestskú charitu podielom __% z tržby.

Staňte sa partnerom miestnych hotelov.

Cestovatelia často žiadajú o odporúčania hotelový personál. Poskytnite svojim miestnym hotelierom vizitky, pohľadnice alebo bezplatné kupóny na predjedlá, ktoré môžu poskytnúť hosťom.

Zaveďte vernostný program.

Osvedčené vernostné programy fungujú. Zvážte vytvorenie viacúrovňového systému odmeňovania alebo členského programu, ktorý zahŕňa exkluzívne zľavy alebo prístup k tajným položkám menu.

Vzbudzujte zvedavosť organizovaním vedomostných večerov.

Vedomostné noci sa v posledných rokoch stali neuveriteľne populárnymi. V závislosti od témy sú tieto udalosti skvelým spôsobom, ako osloviť rôzne skupiny zákazníkov. Mať skvelého hostiteľa je životne dôležité a so správnym hostiteľom by vedomostná noc mohla naplniť vašu reštauráciu energiou, nadšením a zvýšenými ziskami.

Pozvite kapely, aby hrali alebo zaviedli karaoke noc.

Ak máte priestor, zvážte uzavretie časti reštaurácie alebo baru, aby ste mohli hostiť hudobníkov alebo organizovať karaoke večery. Bez ohľadu na umiestnenie podniku, atrakcie v okolí alebo dokonca demografický vek zákazníka, pre každé zariadenie existuje kapela.

Usporiadajte Noc dedičstva, aby ste predstavili kuchyňu, históriu a osobné príbehy.

Každá reštaurácia, rovnako ako každý jednotlivec, má jedinečnú históriu a príbeh. Usporiadajte Noc dedičstva a pomôžte zákazníkom spoznať vašu reštauráciu novým spôsobom.

S toľkými zábavnými a kreatívnymi spôsobmi predaja vašej reštaurácie vás nič nebrzdí. Nenechajte sa zastrašiť konkurenciou a neverte, že malý marketingový rozpočet sa rovná obmedzeným marketingovým príležitostiam.