Ako otvoriť pizzeriu

17.08.2023

Keďže pizza patrí medzi najpredávanejšie jedlá na svete, nie je prekvapením, že pizzerie sú jedným z najobľúbenejších typov reštaurácií. Otvorenie pizzerie môže byť skvelou investíciou, najmä ak ste sa pripravili správne. Ak vás zaujíma, ako otvoriť pizzeriu, vašou prvou prioritou by malo byť prísť s delikátnymi receptami a rozhodnúť sa, aké druhy pizze chcete uviesť vo svojom jedálnom lístku.

Či už ste pripravení otvoriť si pizzeriu alebo sa rozhodujete, či ju chcete otvoriť, je dôležité pochopiť, čo je potrebné na začatie úspešného podnikania s podávaním pizze.

  1. Vytvorte si recepty na pizzu a vytvorte si jedálny lístok

Vďaka pizzeriám na takmer každom rohu ulice môžete svoju pizzeriu odlíšiť zdokonaľovaním svojho remesla, aby ste sa uistili, že vaša pizza je jedinečná a chutí skvele. Kvalitné čerstvé suroviny sú dôležité pre chuť a môžete tiež experimentovať s rôznymi polevami a navrhnúť inovatívne pizze. Pri skúšaní rôznych receptov si nezabudnite zapísať každý krok, aby ste mohli znovu vytvoriť svoje najlepšie pizze.

Rozhodovanie o tom, čo bude vo vašom jedálnom lístku, môže pripraviť pôdu pre doplnenie vášho štýlu služieb a značky. Bude tiež určovať, aký typ vybavenia potrebujete, dav, ktorý dúfate, že prilákate, zamestnancov, ktorých najmete, a financovanie, ktoré by ste mohli potrebovať. To všetko je dôležité pri formovaní vášho nápadu a písaní podnikateľského plánu.

  1. Vyberte si štýl a značku služby pizzerie

Prísť so sľubným konceptom a značkou je dôležité pre predstavenie vašej reštaurácie, napísanie podnikateľského plánu a zabezpečenie financovania.

Výber štýlu služby pizzerie

Najbežnejšie štýly služieb pizzerie sú uvedené nižšie. Môžete si tiež vybrať kombináciu týchto štýlov služieb. Toto rozhodnutie môže v konečnom dôsledku závisieť od toho, koľko zdrojov financovania máte, miesta, ktoré si vyberiete, a vašej jedinečnej vízie.

  • Sit-down. Pizzeria na sedenie umožňuje širšiu škálu zákazníkov ako iné štýly služieb. Okrem toho vám umožňuje komunikovať vašu značku, atmosféru a poskytovať pohostinnosť. Táto možnosť vyžaduje vyššie investície.
  • Donáška. Donáška pizzerie je pohodlnou voľbou pre mnohých zákazníkov. Existuje však zvýšené riziko súvisiace s bezpečnosťou vašich vodičov doručovacích služieb spolu so zvýšenou cenou pre zákazníkov z dôvodu nákladov na doručovaciu prácu.
  • So sebou. Pizza so sebou je pravdepodobne najlacnejšou možnosťou, pretože vyžaduje menej vybavenia, priestoru, riadu a pod. Jednou nevýhodou je, že cena a kvalita jedla sú vašimi jedinými hlavnými predajnými prvkami.


Výber značky pizzerie

Výber značky pre vašu pizzeriu môže závisieť od vášho štýlu služieb. Ale stále si môžete (a mali by ste) vytvoriť svoju vlastnú nezabudnuteľnú značku. Ste rýchle ležérne miesto, ktoré je zamerané na mileniálov, alebo ponúkate luxusné priestory s talianskymi jedlami? Ste "staromódny" pizza pub s fľašami Coca-Coly a retro nápismi? Okrem jedla, ktoré ponúkate, sú značka a pocit vašej reštaurácie ďalšími faktormi, ktoré si získajú zákazníkov, takže nezabudnite starostlivo zvážiť svoj koncept.

  1. Napíšte podnikateľský plán pre svoju pizzeriu

Tu je základný prehľad toho, čo by malo byť súčasťou vášho podnikateľského plánu pizzerie. Podnikateľský plán je nevyhnutný pre štruktúrovanie vášho podnikania, udržanie organizácie a získanie finančných prostriedkov.

  1. Zhrnutie
  2. Prehľad a popis spoločnosti
  3. Analýza trhu
  4. Obchodné ponuky
  5. Manažment
  6. Marketingové stratégie a stratégie vzťahov s dodávateľmi
  7. Finančná analýza
  8. Nájdite skvelé miesto pre svoju pizzeriu

Pri výbere miesta na otvorenie pizzerie odporúčame nasledujúce techniky:

  • Pokúste sa nájsť oblasť, kde sú podobné reštaurácie vzácne. Zdravá konkurencia môže byť vo svete reštaurácií dobrá vec, ale nechcete byť zatienení najobľúbenejšou pizzeriou v okolí.
  • Nájdite miesto, ktoré je ľahko viditeľné. Ak je to možné, vyberte miesto, ktoré smeruje k rušnej ulici, má hustú pešiu premávku alebo ponúka parkovacie miesta. Ak je vaša pizzeria otvorená a pozýva okoloidúcich, je pravdepodobnejšie, že privediete nových zákazníkov.
  • Preskúmajte demografické údaje a stravovacie návyky ľudí v tejto oblasti. Uistite sa, že existuje klientela, ktorá bude priťahovaná k vášmu štýlu služieb a značke reštaurácie v lokalite, ktorú si vyberiete.
  1. Zabezpečte si pôžičky a financovanie vašej pizzerie

Pri hľadaní finančných prostriedkov pre vašu reštauráciu budete chcieť najprv zistiť, akú sumu potrebujete pre svoju pizzeriu. Najprv by ste mali posúdiť, koľko peňazí už máte k dispozícii z vlastných zdrojov a koľko ešte budete potrebovať na spustenie pizzerie.

Ak to chcete urobiť, zvážte všetky náklady na otvorenie pizzerie a náklady potrebné na to, aby bola v prevádzke každý deň. Potom by ste mali vopred zostaviť rozpočet, predpovedať a naplánovať budúci rok, aby ste vedeli, koľko budete potrebovať na to, aby ste udržali prevádzku otvorenú. Plánujte dennú výšku tržieb, berte do úvahy sezónnosť a výkyvy návštevnosti, rátajte s rezervami a dostatkom personálu. Zvážte žiadosť o pôžičky na začatie prevádzky reštaurácií, ak potrebujete finančné prostriedky na realizáciu svojho podnikateľského plánu.

  1. Zásobte sa obchodným vybavením na pizzu

Vybavenie pizzerie potrebné pre vašu pizzeriu bude závisieť od konceptu vašej reštaurácie, ale existujú niektoré náležitosti, ktoré bude potrebovať každá pizzeria:

DO TOHTO SA JA NEVYZNÁM ČI SÚ TIE POMENOVANIA OK. PROSÍM POZRI TO:

  • Chladiace zariadenia
  • Zariadenia na prípravu cesta
  • Pece na pizzu - môžete si vybrať z dopravníkových pecí, pecí na pizzu, konvenčných pecí alebo murovanej pece na pizzu
  • Základné prípravné potreby vrátane rezačiek pizze, dosiek na krájanie, servírovacieho riadu a tanierov
  • Servírovanie zásob, ako sú stojany na pizzu a tašky na rozvoz pizze

Možno nájdete ponuky použitých kuchynských zariadení pre vašu pizzeriu. Pece na pizzu sú veľkým výdavkom, takže zbierajte zľavy všade, kde ich nájdete.

  1. Najímajte kvalifikovaných zamestnancov

Vaši zamestnanci budú tvárou vašej pizzerie, takže sa chcete uistiť, že vás budú reprezentovať najlepším možným spôsobom. Pri pohovoroch s kandidátmi hľadajte pozitívne, srdečné osobnosti. Je dôležité, aby sa zákazníci cítili pohodlne v interakcii s vašimi zamestnancami. Hľadajte tiež potenciálnych zamestnancov, ktorí majú skutočný záujem stať sa súčasťou vašej reštaurácie. Ak im záleží na úspechu vašej pizzerie, je pravdepodobnejšie, že vynaložia snahu a vyššie úsilie.

  1. Inzerujte svoju novú pizzeriu

Je dôležité, aby miestni obyvatelia aj návštevníci vedeli o vašej pizzerii a mohli o nej nájsť užitočné informácie. Vytvorte rozruch okolo svojej novej pizzerie a nalákajte zákazníkov, aby ju chceli vyskúšať.

  • Využite sociálne médiá. Vytvorte si účet na Facebooku a Instagrame, ktorý láka potenciálnych zákazníkov fotografiami vášho jedla, fotografiami zamestnancov zo zákulisia a informáciami o vašej pizzerii. Uistite sa, že používate fotografie vo vysokej kvalite.
  • Vytvorte atraktívnu webovú stránku. Vaša webová stránka by mala byť ľahko navigovateľná a mala by reprezentovať vašu značku. Zahrňte všetky potrebné informácie o vašej pizzerii, ako je vaša adresa, telefónne číslo, otváracia doba a menu.
  • Pripojte sa k Bolt. Toto je ďalší jednoduchý spôsob, ako sa môžu potenciálni zákazníci ľahko dozvedieť o vašej pizzerii, ale tiež zanechať spätnú väzbu. Keďže ide o známu platformu, pripojenie sa k nim tiež zvýši vašu dôveryhodnosť.
  • Vytvorte reklamu na miestne noviny. Dostať slovo pred otvorením pizzerie by vám mohlo poskytnúť výhodu, najmä ak sú pizzerie už v tejto oblasti populárne.
  • Vytvorte digitálnu registráciu polohy. Vytvorte program digitálnych odmien prostredníctvom aplikácie, ktorá osloví spotrebiteľov používajúcich smartfóny.
  • Vytvorte zoznam e-mailov. Trik, ako zaujať zákazníkov e-mailmi, je použiť relevantný obsah pre každú skupinu zákazníkov. Napríklad posielajte denné špeciály s rezervačným kódom a zľavou pre zákazníkov alebo posielanie dodacích kupónov zákazníkom pri online objednávkach je jedným zo skvelých nápadov. Váš e-mail by mal komunikovať vašu značku a nadviazať vzťah s hosťami, ktorí sa budú tešiť na výber vašej pizzerie.
  • Ponúknite propagačné akcie novým zákazníkom. Dajte hosťom bezplatný nealkoholický nápoj alebo ďalšiu prílohu s kúskom pizze. Zákazníci tak získajú dojem, že sa s nimi vo vašom podniku zaobchádza dobre, a je pravdepodobnejšie, že odporučia vašu pizzeriu a vrátia sa.
  • Zvážte usporiadanie slávnostného otvorenia. To sa môže stať po mäkkom otvorení alebo namiesto neho. Môžete tiež usporiadať ďalšie udalosti, ako sú neskoré nočné promo akcie, pizzové večery, hudobné podujatia alebo tematické večere.
  1. Usporiadajte "akože" otvorenie

Odporúčame usporiadať neostré "demo" otvorenie pred plnohodnotným dátumom začiatku. To vám umožní otestovať, spustiť servisné stratégie a opraviť všetky problémy, ktoré sa môžu vyskytnúť. Zvážte ponuku menšieho menu alebo len servírovanie počas vyhradených častí dňa. Môžete tiež usporiadať priateľskú a rodinnú udalosť s doplnkovými jedlami alebo pozvať miestne podniky. Tieto prístupy vám tiež pomôžu získať miestnych stálych zákazníkov, ktorí môžu šíriť správu o vašej novej pizzerii pred oficiálnym dátumom jej otvorenia.