Rozpočet hotela

03.07.2023

                                    15 tipov pre profesionálov v oblasti pohostinstva

Rozpočet hotela je oveľa viac ako to, čo hotel minie. Okrem analýzy výdavkov hotela zahŕňa budovanie úspešného hotelového rozpočtu znižovanie nákladov, optimalizáciu prognózovania dopytu, implementáciu nových digitálnych hotelových technológií a ďalšie stratégie hotelového rozpočtu, ktoré preskúmame nižšie.

Objavte tipy na zostavovanie rozpočtu na hotely, ktoré vám pomôžu znížiť náklady, ušetriť náklady na pracovnú silu a ďalšie

Identifikujte a začleňte trendy

Okrem obsadenosti by manažéri hotelových príjmov mali pravidelne kontrolovať komplexné prehľady, aby identifikovali a analyzovali všetky trendy, ktoré ovplyvňujú výkonnosť rozpočtu. Keď hotelieri identifikujú trendy v určitých oblastiach rozpočtu hotela, môžu začleniť historické trendy do budúcich rozpočtov.

1. Sledujte trendy dopytu a sezónne výkyvy

Viete, čo spôsobilo medziročné zmeny lokálneho dopytu? Začali alebo prestali sa organizovať v tejto oblasti každoročné podujatia? Stratili ste firemnú klientelu v prospech konkurencie alebo ste získali nových hostí? Posunulo sa cestovanie vášho hotela v hlavnej sezóne do mimo sezóny?

Určite hlavnú príčinu trendov dopytu. Zahrňte pokračujúce trendy do ďalšieho rozpočtu.

2. Porovnajte medziročné výnosy hotelov

Zistite, aké výnosy váš hotel medziročne priniesol. Aké je toto číslo v porovnaní s tým, aké príjmy váš hotel priniesol v rovnakom čase minulého roka? Pozrite sa na trendy vo výkonnosti trhového segmentu, dramatické výkyvy alebo iné nezvyčajné trendy.

3. Skontrolujte medziročnú odchýlku ziskov a strát

Skontrolujte výpis ziskov a strát vášho hotela a zistite, ako sa ubytovaciemu zariadeniu medziročne darí na základe priemerných ziskov a strát z výnosov. Zažíva váš hotel rast, ustálil sa alebo každoročne je v strate?

Pozorné sledovanie odchýlok ziskov a strát vám môže pomôcť vidieť jasnejší obraz o finančnom úspechu hotela. Okrem toho sledovanie odchýlky ukáže, ako môžete očakávať finančnú výkonnosť hotela v budúcom roku.

4. Tipy na zostavenie rozpočtu hotelov pre mzdové výdavky

Pred pandémiou hotely podľa hotelového manažmentu vynakladali približne 50% svojho ročného rozpočtu na prácu a personál. V dôsledku pandémie čelia mnohí hotelieri najvyšším nákladom na prácu a personál, aké kedy zažili, čo vyvoláva potrebu dôkladnej analýzy nákladov na hotelovú prácu, strategického prideľovania rozpočtu a trochu kreativity.

5. Sledujte produktivitu a výkonnosť práce zamestnancov

Sledujte produktivitu svojej pracovnej sily vo vzťahu k rôznym pozíciám, zodpovedajúcim odpracovaným hodinám, platu a spokojnosti zamestnancov. Akí produktívni sú vaši zamestnanci? Ako sú vaši zamestnanci spokojní so svojou pozíciou?

Sledujte zmeny v produktivite práce a výkonnosti. Identifikujte, ako trendy korelujú so zmenami v hotelových výdavkoch alebo rozpočtových požiadavkách. Zahrňte trendy produktivity do svojho budúceho úsilia o rozpočet hotelov, aby ste zohľadnili dodatočné personálne potreby počas období vysokého dopytu alebo iných identifikovaných období.

6. Pripravte si ročného sprievodcu personálnym obsadením

Každoročný personálny sprievodca je sprievodcom firemnými pozíciami a platmi. Obsahuje zoznam fixných pozícií v hoteli a ich zodpovedajúce platy (fixné náklady), ako aj vzorec, ktorý vypočíta variabilné pozície hotela, prípadne platy hodinových/plánovaných zamestnancov (variabilné náklady).

Každý rok aktualizujte svoju personálnu príručku tak, aby zahŕňala nové pozície a sledovala zmeny platov. Podľa potreby upravte variabilný vzorec personálneho obsadenia, aby ste zvýšili produktivitu a zároveň zohľadnili optimálne personálne potreby.

7.  Využite hotelovú digitálnu technológiu na zníženie nákladov na pracovnú silu

Zatiaľ čo technológia nemôže nahradiť to, čo sú profesionáli v oblasti pohostinstva schopní dosiahnuť pri práci s hosťami jeden na jedného, podstúpenie digitálnej transformácie hotela môže znížiť náklady a poskytnúť ďalšiu pomoc hotelom, ktoré zápasia s nedostatkom pracovnej sily. Digitálne hotelové kiosky, mobilné aplikácie na registráciu hotelov, menu v izbách a digitálne kľúče od izieb sú len niektoré z digitálnych technologických nástrojov, ktoré môžu hotely využiť na optimalizáciu hotelových operácií, pomoc hotelom s nedostatkom personálu a prácu v zákulisí vo vašom mene.

8. Tipy na minimalizáciu nákladov a výdavkov

K dispozícii sú rôzne softvérové a účtovné systémy, ktoré hotelierom pomáhajú zabezpečiť, aby dodržiavali svoj ročný rozpočet a udržiavali výdavky pod kontrolou. Tu je niekoľko ďalších tipov na zostavenie rozpočtu hotelov.

9.  Rozpočet na stimuly

Niektorí hotelieri zabudnú zahrnúť túto položku do svojho rozpočtu a snažia sa vyplniť dieru chýbajúcich príjmov potrebných na ocenenie stimulov členov tímu. Uistite sa, že výdavky súvisiace s motiváciou zamestnancov sú zahrnuté vo vašom nadchádzajúcom rozpočte, najmä ak pri prijímaní hotelových zamestnancov podporujete motivačné programy.

10.  Zahrňte potenciálne opravy, renovácie alebo iné projekty údržby

Ak váš hotel opravuje opakujúcu sa poruchu už roky, bude potrebná rozsiahla oprava príp. výmena. Prideľte rozpočtové výdavky na neočakávané opravy hotelov, najmä ak majú vo vašej oblasti značný vplyv poveternostné podmienky alebo iné faktory.

11.  Bloky skupinových miestností

Ak máte plaveckú skupinu, ktorá si každý rok rezervuje miestny turnaj, môžete si všimnúť, že každý rok dôsledne blokujú 20 izieb, ale rezervujú iba pätnásť alebo šestnásť z týchto miestností. Obchodní riaditelia, ktorí sa stretnú s týmto skupinovým obchodným modelom, sa môžu rozhodnúť uzavrieť zmluvu na 20-izbový blok pre plaveckú skupinu, ale v skutočnosti majú v inventári bloku iba osemnásť izieb. Keď hotely obsadia časť skupinových izieb vo vlastnej réžii, očakávajú zrušenie, predčasné odchody, nedostavenie sa a ďalšie faktory, ktoré by mohli ovplyvniť obsadenosť hotela. Rezervované izby pre skupinu, ktoré obsadzuje hotel sú vždy trochu hazardom, ale obchodní riaditelia a manažéri používajú túto stratégiu na maximalizáciu potenciálu výnosov hotelov počas období vysokého dopytu a minimalizujú nákladov za nepredané izby.

12.  Analýza nevybavených žiadostí v skupine

Máte nevybavených skupinovú rezerváciu? Koľko predbežných skupín máte v súčasnosti a ako dlho sú predbežné? Koľko potenciálnych skupín je v súčasnosti v systéme? Vyzerá to tak, že v blízkej budúcnosti existuje skutočná príležitosť?

Starostlivo monitorujte a spravujte bloky skupinových rezervácií počas celého roka, aby ste získali presné informácie o príjmoch a vstupy pre štatistické účely.

13. Tipy na prognózovanie rozpočtu

Skúsení manažéri hotelov vedia, že výdavky sú skutočne len malou časťou práce hotelového rozpočtu. Namiesto toho sa vo veľkej miere zameriavajú na budúcnosť: dopyt, trhový mix, percentá obsadenosti a zmeny sadzieb daní. Hľadajú zmeny v obchodných trendoch, čo robia konkurenčné hotely na trhu, a potom vytvoria rozpočet ktorý zohľadňuje rôzne prognózy vývoja.

14.  Preskúmajte predpokladaný prevádzkový peňažný tok

Potvrďte, že váš predpokladaný prevádzkový peňažný tok, výška výnosov generovaných štandardnými hotelovými operáciami, bude generovať dostatočný zisk na to, aby hotel fungoval až do budúcej sezóny. Ak vaša projekcia prevádzkového peňažného toku nie je dostatočne vysoká na to, aby sa udržala, hotel bude pravdepodobne potrebovať prílev investičných alebo finančných prostriedkov.


15.  Skontrolujte historické údaje pre prognózu budúcich výdavkov.

Hľadajte trendy výdavkov. Venujte pozornosť nákladom na upratovanie, výdavkom na jedlo a nápoje, potrebám personálu recepcie, výkyvom účtov za elektrinu, spotrebe vody a ďalším oblastiam. Dovoľte, aby historické trendy výdavkov ovplyvnili váš rozpočet.

Ak boli napríklad náklady na upratovanie v prvom a treťom štvrťroku v posledných troch rokoch vyššie, rovnaký trend očakávajte aj v budúcom roku. Prideľte viac výdavkov v prvom z tretích štvrťrokov a hľadajte príležitosti na zníženie nákladov.

Pozorne sledujte výkonnosť vášho hotela počas celého roka. Podľa potreby vykonajte úpravy na dosiahnutie svojich cieľov a spolupracujte s ostatnými hotelovými manažérmi na dosiahnutí cieľov ročného rozpočtu pre každé oddelenie. Na konci fiškálneho roka oslávte úspechy.